Kan vi stole på MarkeTrak 9?

Dan Schwartz er en frittalende høreapparattilpasser. I dag publiserte han en kort bekymring angående MarkeTrak 9, den rykende ferske utgaven av den amerikanske hørselsindustriens egen markedsundersøkelse. Her er et sammendrag av hans bekymring.

Better Hearing Institute, eid av Hearing Industries Association, likte ikke resultatene som den tidligere direktøren Sergei Kochkin fant i de 8 første MarkeTrak-undersøkelsene. Dermed sparket de ham høsten 2012. 

Sergei benyttet det respekterte byrået National Family Opinion som benyttet et panel bestående av 60.000 hjem. I stedet hyret de et et firma som gjør epost-baserte markedsundersøkelser og håpet på hyggeligere resultater – resultater som ville være mye nærmere det bransjen ønsket seg. Og undersøkelse nr 9 som ble publisert for noen dager siden, viser at brukerne er mye mer fornøyd enn tidligere undersøkelser har vist.

Men resultatene stemmer dårlig med virkeligheten! Alle som tilpasser høreapparater, kan fortelle deg at en stor del av høreapparatbrukere er eldre mennesker. Og at mange av dem ikke har epost-adresse.

Dermed blir resultatene av undersøkelsen ikke til å stole på.

Kilde: HIA’s MarkeTrak 9: A Steaming Pile Of Manure


Kommentarer?

Har du lyst til å lese eventuelle kommentarer, eller kanskje kommentere selv, må du rulle deg litt lenger nede på siden.

Abonnere?

Prateboble med teksten Follow my blog.

Vil du bli varslet med en gang nye artikler publiseres? Det tar jo ofte litt tid før vi legger dem ut på Facebook. Klikk her.


Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *